Stretching statyczny - ćwiczenia

dalej
wróć
 

« Powrót

Stretching statyczny jest najpopularniejszą formą rozciągania i jest niezastąpiony jeśli chodzi o rozluźnienie mięśni po treningu. Statyczna forma stretchingu polega na utrzymaniu pozycji bezbolesnego rozciągnięcia mięśni przez określony czas. Optymalny czas rozciągania Twoich mięśni to 15-30 sekund. Mimo, że efekty stretchingu uzyskujemy już po 5-7 sekundach, to dłuższe fazy rozciągania pozwalają zniwelować efekt tzw. stretch reflexu, czyli napięcia mięśni w reakcji na ich naciąganie. Po treningu wystarczy wykonać po jednym ćwiczeniu na każdy z mięśni, ponieważ większość efektów stretchingu statycznego uzyskujesz już przy pierwszym razie. Ważne jest, aby w czasie wykonywania poszczególnych ćwiczeń nie wstrzymywać oddechu. Pogłębiaj rozciągnięcie zawsze z wydechem!

  • Plecy

  • Plecy

  • Plecy

  • Barki

  • Brzuch

  • Triceps

  • Przedramiona

  • Biceps

  • Przednia część ud

  • Zewnętrzna część ud

  • Łydki

PRZYKŁADOWY ZESTAW ĆWICZEŃ STRETCHINGOWYCH (3min.)

 

CENTRUM KONTUZJI





Zobacz wszystkie »
 

CENTRUM ODŻYWIANIA





Zobacz wszystkie »
 

CENTRUM TRENINGU





Zobacz wszystkie »